Shockwave therapie

Shockwave therapie is zeer effectief. Meestal moet u bij landurige peesklachten (chronische peesklachten) rekenen op een lange reeks behandelingen bij de fysiotherapeut. Niet bij shockwave therapie !!

Binnen 6 shockwave behandelingen ervaart u een flinke verbetering !!

Chronische peesklachten herstellen aanzienlijk sneller met shockwavetherapie.

Hoe werkt shockwave therapie

Bij shockwave therapie worden mechanische schokgolven gegenereert ( tot 5 bar), die via het handstuk op de te behandelen plek worden afgegeven en zich radiaal (waaiervormig) via de huid in het aangedane weefsel verspreiden.

Het shockwave apparaat vergruist middels shockwave therapie de aandoening ( in het geval van calcificaties), zodat het makkelijker afgevoerd kan worden via de bloedbaan.

De aandoening wordt wakker geschud en het lichaam wordt geactiveerd om via de natuurlijke weg de genezing te bevorderen. De natuurlijke homeostase van het lichaam wordt uiteindelijk hersteld. Als dit plaatsvind is het herstel blijvend.

De stofwisseling wordt verhoogd. Door de shockwavetherapie behandeling komen er vanuit het eigen lichaam endorfine (pijndempende stoffen) vrij die een pijnstillend effect hebben op de klacht.

De pijn die u ervaart moet u als teken beschouwen dat er iets geactiveerd wordt.

radial.gif

Shockwave therapie en het verloop van het genezingsproces:

In het algemeen zal de aanzet tot het genezingsproces middels shockwavetherapie enige dagen tot weken duren. U wordt aangeraden uw genezingsproces te ondersteunen met aandacht voor uw klacht. Als u direct na de behandeling het gevoel heeft dat de pijn sterk is afgenomen, wil dat niet zeggen dat daarmee het genezingsproces is afgesloten.

Bij sommige patiënten kan na de behandeling het gevoel ontstaan dat de pijn juist niet is verminderd. Dit geeft echter niet aan, dat de behandeling niet zou zijn aangeslagen. Bij het merendeel van de patiënten zal reeds twee weken ( 2 á 3 behandelingen ) na de shockwave therapie behandeling met name de pijn aanzienlijk afnemen.

Daarna kunnen wij u eventueel een goed oefenprogramma geven om weer op conditie te komen.